In this work I wanted to reproduce a cut-out of a complete figure trying to reconstruct new possible chromatic findings from the photographic colors of the reference image.
From a printed photograph you can notice very distorted colours, not only do the skin tones become brighter but also the darker areas that characterize the composition of the image are made up of multiple colours, some of these seem mixed in an non-intuitive way. The union of these chromatic ranges opens new possible paths. The use of traditional materials combined with acrylic develops new effects that are no longer detectable from the initial image.
In questo lavoro ho voluto riportare un ritaglio di una figura completa cercando di ricostruire dalle colorazioni fotografiche dell’immagine di riferimento delle nuove possibili rilevazioni cromatiche.
Partendo da una fotografia stampata si possono notare dei colori molto distorti, non solo le tonalità della pelle si fanno più accese ma anche le zone più buie che caratterizzano la composizione dell’immagine risultano composte da più colori, alcuni di questi sembrano mescolati in maniera anti-intuitiva. E’ l’unione di queste gamme cromatiche ad aprire nuovi percorsi possibili. L’utilizzo di materiali tradizionali combinati con l’acrilico sviluppano nuovi effetti che non sono più leggibili dall’immagine di partenza.