Steven Witzani was born in Castelfranco Veneto in 1995,
interested in figurative languages, in 2015 he attended the Accademia Internazionale Comics, Padua,
where he obtained his diploma in 2018. In 2019 he entered the Academy of Fine Arts in Venice, attending
the Three Years of Painting at the Atelier F of Carlo di Raco and Martino Scavezzon.
Steven Witzani nasce a Castelfranco Veneto nel 1995,
interessato ai linguaggi figurativi nel 2015 frequenta a Padova l'Accademia Internazionale Comics,
dove consegue il diploma nel 2018. Nel 2019 entra nell'Accademia di Belle Arti di Venezia frequentando
il Triennio di Pittura presso l'Atelier F di Carlo di Raco e Martino Scavezzon.
Statement:
Compository action in figurative languages is always formulated through a procedure that brings together two different elements to create a new one from their union.
The practice of collage teaches that any material mediated by adapting to the rules of composition can harmonize with other apparently alien elements, it is therefore possible through this process to create new meanings that go beyond enhancing the initial constituent elements.
An image is never truly distanced from its initial semantic presuppositions, either when it is extrapolated from a photographic environment to be introduced into a ecosystem of paradoxical references, hostile to her.
These mechanisms of juxtaposition create surprisingly ironic, sometimes eerie, sardonic narratives, retracing now possible new meanings.
Statement:
L'azione combinatoria nei linguaggi figurativi è sempre formulata attraverso un procedimento composito che riunisce due elementi differenti per crearne uno nuovo dalla loro unione.
La pratica del collage insegna che qualsiasi materiale mediato adeguandosi alle regole della composizione può armonizzarsi con altri elementi apparentemente alieni, è quindi possibile attraverso questo procedimento creare nuovi significati che nulla esulano dal valorizzare gli elementi iniziali costitutivi.
Un'immagine non è mai veramente allontanata dai suoi presupposti iniziali semantici, nemmeno quando viene estrapolata da un ambiente fotografico per essere introdotta in un ecosistema di riferimenti paradossali e a lei ostili.
Questi meccanismi di giustapposizione creano narrazioni sorprendentemente ironiche, a volte lugubri e sardoniche, ripercorrendo nuovi significati ora possibili.