Opuntia Night is a piece that does not carry heavy messages, but which would prefer to lighten the observer.
Working with bleach is more like "removing" rather than "adding" color. Here the painting is not loaded with meanings beyond what it conveys at first glance.
It is a tribute to the Mediterranean and its vegetation, to the settings it creates, as well as to the importance of the type of land in relation to what grows there.
The intent of these works is to take on a curative character, with an impulse towards a decorative aesthetic that wants to be a background rather than seeking direct attention: the application of botanical elements as a subject, and of the golden ratio in size, conveys a relaxed and light feeling.
Opuntia Night è un pezzo che non porta messaggi pesanti, ma che preferirebbe alleggerire l'osservatore.
Lavorare con la candeggina è un "togliere", invece che "aggiungere" colore. Qui il quadro non si carica di significati oltre a quello che trasmette a primo impatto.
E’ un omaggio al mediterraneo e alla sua vegetazione, alle ambientazioni e scenografie che crea oltre all'importanza del tipo di terra in rapporto a cosa vi cresce.
L'intento di queste opere è quello di assumere carattere curativo e decorativo, con uno slancio verso un'estetica decoramentistica che vuole essere sfondo, o fondale, più che cercare attenzione diretta: l'applicazione di elementi botanici come soggetto, e della sezione aurea nelle misure, infonde una sensazione rilassata e di leggerezza.