The particular series ANTHROPOMORPHIC BIOSCULTURE, is born out of the conventional schemes of sculpture as a simple decorative element. It is a protest sculpture, and was created in the period of the look down, where for Albertini it was possible to escape the oppression of the cloister through the real physical process of the three-dimensional approach of his art with nature. Albertini, who has always been sensitive to issues related to nature, its respect and the human condition, pursues in his expressionist poetics with his bio-anthropomorphic figurative, Through also pieces of wood of already dead plants he wants to represent the beauty and uniqueness of their soul with their complete belonging to human nature, binding without absolutely affecting their original nature to the human being that springs from it. Thus creating a new anthropomorphic element with the memory of their decomposition in nature. They are NOT sculpted works. N They come from the union of the two materials, wax and wood.
Each work consists of its original element in wood and wax and its element in bronze.
The elements in wood and wax are kept in the "wax room" at the Cascina Fonte Strola in Gattico (NO); each element in wood and wax is reproduced in bronze. Here in particular the bronze element and its wood and wax core are proposed.
Each piece of wood has a story, they are not random woods. Each soul has its own particular. The union of the two creates the three-dimensional element of memory
La serie particolare BIOSCULTURA ANTROPOMORFA, nasce fuori dagli schemi convenzionali della scultura come semplice elemento decorativo. E'una scultura di protesta, ed è stata realizzata nel periodo del look down, dove per Albertini è stato possibile sfuggire all'oppressione della clausura attraverso il processo fisico reale del tridimensionale di riavvicinamento della sua arte con la natura. Albertini da sempre sensibile ai temi legati alla natura, al suo rispetto e alla condizione umana persegue nella sua poetica espressionista con il suo figurato bio antropomorfo, Attraverso anche pezzi di legno di piante già morte ne vuole rappresentare la bellezza e l'unicità della loro anima con la loro completa appartenenza alla natura umana, legando senza assolutamente intaccare la loro natura originale all'essere umano che ne scaturisce. Creando così con la memoria della loro decomposizione in natura un nuovo elemento antropomorfo. Non sono opere scolpite. Nascono dall'unione dei due materiali, la cera e il legno.
Ogni opera si compone del suo elemento originale appunto in legno e cera e dal suo elemento in bronzo.
Gli elementi in legno e cera sono conservati nella stanza delle cere presso la Cascina Fonte Strola in Gattico (NO); ogni elemento in legno e cera viene riprodotto in bronzo. Qui in particolare si propone l'elemento in bronzo e la sua anima in legno e cera.
Ogni pezzo di legno ha una storia, non sono legni casuali. Ogni anima ha un suo particolare. L'unione dei due crea l'elemento tridimensionale della memoria