The work represents human bodies evolved into hybrids between man and plant that live in symbiosis with nature. The death of one corresponds to the death of the other. The aim of the works is to invite the observer to reflect on their own attitudes towards nature, a reminder of intergenerational responsibilities by abandoning some aspects of ourselves or transforming them in order to become better, more aware people. A rebirth, a necessary metamorphosis. A wish and a hope for a new life, a new phase of one's existence. The work is part of a series of paintings that fit into a current context of climate change due to land exploitation and pollution, conveying the meaning of change necessary for the protection of nature represented by figures (hybrids between humans and trees ). The collage of newspaper paper, used as a background, in addition to creating an interesting pattern, a direct testimony of our time, makes clear the historical context in which the works are inserted and through precise articles or phrases, I will underline, once again , the message.
L'opera rappresenta corpi umani evoluti in ibridi tra uomo e pianta che vivono in simbiosi con la natura. Alla morte di uno, corrisponde la morte dell’altro. Lo scopo delle opere è invitare l’ osservatore a riflettere sui propri atteggiamenti verso la natura, un richiamo alle responsabilità intergenerazionale abbandonando alcuni aspetti di noi stessi o trasformandoli per poter diventare persone migliori, più consapevoli. Una rinascita, una metamorfosi necessaria. Un augurio e una speranza di una nuova vita, una nuova fase della propria esistenza. L'opera fa parte di una serie di quadri che si inseriscono in un contesto attuale di cambiamento climatico dovuto allo sfruttamento del suolo e inquinamento, veicolando il significato di cambiamento necessario per la salvaguardia della natura rappresentata da delle figure (degli ibridi tra umano e alberi). Il collage di carta di quotidiano, utilizzata come sfondo, oltre a creare un pattern interessante, da testimonianza diretta del nostro tempo, fa capite il contesto storico in cui le opere si inseriscono e attraverso articoli precisi o frasi, vado a sottolineare, ancora una volta, il messaggio.