Self-taught painter. After finishing his higher studies in Electrical Engineering, he decides to leave his job and dedicate himself entirely to painting.
His work is part of three tendencies, from the abstract as a search for his deepest self, the landscape as an expression of his relationship with nature, and psychic structuralism as a link with perceived reality.
In the most recent works the figure of the human being disappears but he relates the psyche to ingredientes of the most elemental reality.
The brick as a normalizing and transforming subject of nature.
The buildings as a representation of existing morality, intellect and reason. It is the Superstructure where Industrial Education transmits the virus of unconsciousness.
On the other hand, the holes in the windows and their border as a negotiating entity between the normative-punitive of the superstructure and the instinctive desire to transgress the limits.
Pozas, developed his first exhibitions in Havana. After settling in Spain since 1995, he has held numerous exhibitions and art auctions.
He currently exhibits part of his work in Chicago and Boston.
Pittore autodidatta. Terminati gli studi superiori in Ingegneria Elettrica, decide di lasciare il lavoro e dedicarsi interamente alla pittura.
Il suo lavoro fa parte di tre tendenze, dall'astratto come ricerca del suo sé più profondo, il paesaggio come espressione del suo rapporto con la natura e lo strutturalismo psichico come legame con la realtà percepita.
Nelle opere più recenti scompare la figura dell'essere umano ma egli mette in relazione la psiche con ingredienti della realtà più elementare.
Il mattone come fondamento normalizzante e trasformante della natura.
Gli edifici come rappresentazione della morale esistente, dell'intelletto e della ragione. È la Sovrastruttura dove l'Educazione Industriale trasmette il virus dell'incoscienza.
Dall'altro, i buchi nelle finestre e il loro confine come entità negoziale tra il normativo-punitivo della sovrastruttura e il desiderio istintivo di trasgredire i limiti.
Pozas, ha sviluppato le sue prime mostre all'Avana. Dopo essersi stabilito in Spagna dal 1995, ha tenuto numerose mostre e aste d'arte.
Attualmente espone parte del suo lavoro a Chicago e Boston
Pintor de formación autodidacta. Después de terminar sus estudios superiores en Ingeniería Eléctrica decide dejar su trabajo y dedicarse por entero a la pintura.
Su obra se enmarca en tres tendencias, desde lo abstracto como búsqueda de su yo más profundo, el paisaje como expresión de su relación con la naturaleza y el estructuralismo psíquico como vínculo con la realidad percibida.
En las obras más recientes desaparece la figura del ser humano pero relaciona la psique con ingredientes de la realidad más elemental.
El ladrillo como fundamento normalizador y transformador de la naturaleza.
Los edificios como representación de la moral existente, el intelecto y la razón. Es la Superestructura donde la Educación Industrial trasmite el virus de la inconsciencia.
Por otra parte los agujeros de las ventanas y su frontera como entidad negociadora entre lo normativo- punitivo de la superestructura y el deseo instintivo de transgredir los límites.
Pozas, desarrollo sus primeras exposiciones en la Habana. Después de establecerse en España desde 1995 ha realizado numerosas exposiciones y subastas de arte.
En la actualidad expone parte de su obra en Chicago y Boston.